Serdecznie witamy na stronie poświęconej naszym wakacjom w Lloret De Mar w Hiszpanii w 2006 roku

strona główna | hotel Florida Park | Lloret De Mar sprzed lat | nasze Lloret De Mar | Tossa De Mar | Blanes | Marineland | Barcelona

BLANES
   Blanes to turystyczna miejscowość, oddalona ok. 6km od Lloret de Mar. To miejsce znacznie spokojniejsze i bardziej kameralne niż gwarne Lloret. Położone jest w malowniczej scenerii: górzysty teren schodzący do morza i zatoka z portem jachtowym, w której cumują również stateczki turystyczne.
   Długa, piaszczysta plaża jest podzielona na dwie części wzniesieniem - cyplem Sa Palomera, z którego rozciąga się widok na miasto i morze. Usytuowane przy plaży wypożyczalnie udostępniają wszelki sprzęt sportowy. Bardzo spodobała nam się długa, wysadzana palmami, ozdobiona klombami i oczkami wodnymi promenada, przy której znajdują się kolorowe kawiarenki, puby i restauracje. W odróżnieniu od promenady w Lloret jest tu o wiele więcej miejsc, gdzie można odpocząć w cieniu.

Blanes oprócz pięknej plaży i malowniczego portu jachtowego słynie również z ogrodów botanicznych: "Pina Rosa" i "Marimutra". Podczas jednej z trzech wizyt w Blanes zwiedziliśmy ogród "Marimutra", który stworzono na wzgórzu nad morzem, na początku dwudziestego wieku. Na 16 hektarach zgromadzono 6000 gatunków roślin z całego świata tropikalnych, śródziemnomorskich czy afrykańskich. Są tu też dwa punkty widokowe, z których możemy spoglądać na morze i na charakterystyczną dla Costa Brava poszarpaną linię brzegową.
   Ogród jest przepiękny i na prawdę warto go zwiedzić. Zapewne najpiękniejszy jest wiosną, gdy śródziemnomorska roślinność nie jest jeszcze wypalona słońcem, ale jesienią miał też wiele uroku. Ogród "Marimutra" czynny jest przez cały rok, a w okresie od kwietnia do października możemy go zwiedzać codziennie, w godzinach 9-18. Cena biletu: 4 euro.

Jak już wspomnieliśmy dotarliśmy do Blanes trzy razy, za każdym razem wybierając inną drogę: pierwszy raz pojechaliśmy autobusem. (autobusy kursują co 15 minut, a cena biletu: 1,20 euro). Z centrum Blanes, gdzie wysiedliśmy udaliśmy się w górę do ogrodu "Marimutra". Drugi raz doszliśmy do Blanes pieszo: za plażą Fenals poszliśmy wybrzeżem i ścieżką w górę, kierując się w stronę Blanes. Droga prowadzi to w górę to w dół, przechodzimy przez osiedle apartamentowe, mijamy zejścia do kolejnych plaż, położonych między Lloret a Blanes, ogrody botaniczne i po ponad godzinnej wędrówce schodzimy na promenadę w Blanes.

Trzecia wyprawa do Blanes to rejs stateczkiem turystycznej sieci Dofi Jet Boats, z przystani na głównej plaży w Lloret do Blanes. Podróż trwa ok. pół godziny, obserwujemy z morza poszarpane wybrzeże Costa Brava i miejsca, które zwiedziliśmy pieszo. Stateczki kursują codziennie wg rozkładu rejsów, cena biletu: w jedną stronę - 6 euro, w obie - 9 euro.
   Będąc na urlopie w Lloret na pewno warto wybrać się do Blanes - miejscowości, która choć blisko położona to nieco odmienna od Lloret de Mar.